Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek

Mede maken van dag tot dag

<< < (15/17) > >>

De Baldadige Bij:

--- Citaat van: Draak op mei 04, 2011, 09:19:11 pm ---Heb ik allebei in mijn tuin, al moet ik voor de rozenblaadjes nog even wachten en viooltjes zij er eigenlijk wel erg weinig. Heb ook vingerhoedskruid in mijn tuin staan, daar wordt mijn mede vast hartverlammend lekker van. :)

--- Einde van citaat ---

vingerhoedskruid... hm nu durf ik je mede niet meer te drinken. Ik heb absint alsem in mijn tuin... paar takjes daarvan hebben?

Draak:
Nog geen nieuwe mede in de maak sinds de duindoornmede, maar ik heb vandaag wel weer een eerste stap gezet naar een nieuwe lading. Ik kwam vandaag thuis met 4,5 kg honing van een imker hier in de buurt op mijn rug. Deze honing is afkomstig van een kast die hij in een groot park in Haarlem had staan en zal voornamelijk bij kastanjes vandaan komen. Hij smaakt in ieder geval erg lekker.

Verder ga ik vanavond mijn bramen-mede maar eens bottelen. Ik hou jullie op de hoogte over de smaak.

Draak:
Bramenmede geproefd ende goed bevonden.  ))J Lekker fris en fruitig. Houdt het midden tussen een bramenwijn en mede. Hij heeft een mooie rosé-rode kleur. Drinkt lekker weg, eigenlijk een beetje de breezer onder de medes :-).

Soro:
klinkt smakelijk  ;D ))J

Draak:
En vandaag ook maar eens de vlierbessenmede overgeheveld, zodat die wat kan gaan klaren. Hij is nu donkerrood en vrij troebel. Hij ruikt zurig, maar de smaak is dat absoluut niet. Die is fris en fruitig met een duidelijk aanwezige honingnoot. Niet te zoet, maar gewoon erg lekker. Hij was ook lekker vol van smaak al.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie