Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek

Mede maken van dag tot dag

<< < (8/17) > >>

Poppe:
Nou ik zie hier wel mijn voordeel in.
Ik vond mijn mede sterk genoeg en ik heb helemaal geen ruimte in mijn fles om bij te zoeten.
Dus stiekum ben ik wel blij dat hij dood is.
Hou toch niet zo van 18% alcohol mede. Bij 10-12 vind ik het best :)

Dus even laten bezinken en bottelen maar!!
Dus Maarten! Haal ik dat joelfeest misschien ook nog NET aan!!

Draak:
waarom zou je ook een mede willen maken waarvan je na een hoorn al dansend naar huis gaat? Belangrijker vind ik dat hij goed smaakt.

De Baldadige Bij:

--- Citaat van: Poppe op december 07, 2010, 10:14:35 am ---Nou ik zie hier wel mijn voordeel in.
Ik vond mijn mede sterk genoeg en ik heb helemaal geen ruimte in mijn fles om bij te zoeten.
Dus stiekum ben ik wel blij dat hij dood is.
Hou toch niet zo van 18% alcohol mede. Bij 10-12 vind ik het best :)

Dus even laten bezinken en bottelen maar!!
Dus Maarten! Haal ik dat joelfeest misschien ook nog NET aan!!

--- Einde van citaat ---

kijk dus wel uit dat ie niet ineens op de fles gaat nagisten, krijg je een zootje van.

Maarten:
Inderdaad! Als de er nagisting in de flessen ontstaat knappen de schatjes... dat zou zonde zijn. Echter, je zou enkele flesjes of een flesje kunnen bottelen voor het joelfeest die dag. Die gaat/gaan toch zeker op die avond! :P

Maarten:
Ben super enthausiast, moet het even mededelen:

zojuist geproefd. Fles 1 is de mede zonder enkele toevoegingen. Gewoon honing, water en gist, maar dan de klassieke bakkersgist haha. Deze is wat flauw. Ik proef geen oliebollen maar hij is niet sterk en heeft een slappe smaak. Aanzoeten dus, ik denk dat het dan nog wel wat kan worden... Maar niet bijzonder ofzo..

Fles #2 is super... zit wat vruchtentroepn bij en voornamelijk kersen. Ik ben heel blij dat ik de honing nog goed proef. Aanzoeten is denk ik niet echt nodig. Hij heeft een lekkere fruitige smaak is niet te sterk en heeft een hele mooie rod/bruine kleur :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie