hoeveel er nu nog staat? ehm er staat nog een 10 liter fles witte druivenwijn van vorig jaar, er staat 15 liter baldadige bij (gewoon "normale" mede) en die is min of meer klaar, ga ik denk ik als ik tijd heb ook nog maar eens bottelen, oh nee ging er eerst nog houtsnippers indoen en dan nog paar maandjes laten staan. Er staat 15 liter mede met kruidnagel en kaneel, en die heb ik net aangezoet deze week dus die laat ik nog even staan en daar gooi ik nog even wat kaneelstokjes in, misschien dat de smaak dan meer naar voren gaat komen. En er staat een 10 literfles met onbekende inhoud "geest uit de fles" alle restjes bezinksel en wat met bottelen net niet meer in een fles past bij elkaar gegooid, druivenwijn, paardebloemenwijn, mede met en zonder smaakjes door elkaar. Over 10 jaar eens kijken wat daar van geworden is hahaha.
En dan staan er nog 2 niet opzienbarende hoeveelheidjes druivensap van de oogst van dit jaar, waarvan ik me ook afvraag of het nog wat gaat worden. En ik was van plan om deze week een nieuwe fles aan te gaan zetten met 'gewone mede' en een expiriment te gaan doen, 5 liter ofzo met mango/kokos/rode peper mede....
Maar ik pis niet zo snel in mijn broek van angst, al had wel een keer een nare droom. Dat we in de tuin waren met wat vrienden en toen was mijn vriend wat baldadig en toen pakte die dronken een gistingsemmer en kiepte die om in de tuin (omdat ie van mij geen mede meer mocht drinken ofzoiets) , vol met mede natuurlijk! AAAAAAH! ik zag echt zo al die heerlijke mede waar ik veeeeel moeite voor gedaan had wegsijpelen in de grond, in de modder. Oh het was vreselijk! Ook al was het een droom en niet echt enzo, ik had nog moeite om het hem te vergeven die week erna.