Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken

Bottelen en flessen vullen

<< < (8/9) > >>

Poppe:
om het doek te koken en de emmer een beetje steriel te maken.
Maar ik heb inderdaad aardig wat bezinksel in de flessen dus ik vind het filteren met een doek niet zo'n succes.
Hoe doen jullie dat dan? Want er moeten betere manieren zijn. Tevens is het irritant dat op een gegeven moment het doek geen mede meer doorlaat omdat er te veel troep in zit.
Heel vervelend en tijdrovend. Zijn hier betere manier voor?

Draak:
Een betere manier dan goed laten bezinken en daarna overhevelen, waarbij je ervoor zorgt dat hevel een klein stukje boven het bezinksel blijft ken ik niet. Je blijft dan nog wel zitten met wat bezinksel in de fles, maar als je het goed aanpakt valt het mee. Het werken met filterdoek of zoiets zie ik vanwege de genoemde problemen niet meer zitten.

Braadvraat:
Laten bezinken, inderdaad.
Punt is daarbij wel dat je er dus voor een paar maanden af moet blijven; niet handig als je het over een paar dagen nodig hebt. :P

De Baldadige Bij:
Filteren heb ik ook besloten achterwege te laten, ik vind bezinksel niet erg, wordt de smaak echt niet minder van. En als er dan mensen zijn die t verdacht vinden wegens de troebelheid heb ik gewoon zelf lekker meer hahaha!
Maar eigenlijk word het vaak best wel helder zonder dat filtergedoe. Alle bezinksel restjes van overhevelen ben ik in een grote fles bij elkaar gaan gieten, dus dat is nog verder bezig met mede worden. of het lekker word? Geen idee, komen we vanzelf wel achter denk ik, want er zitten echt vanallerlei smaakjes bij elkaar. Maar als het vies word kan ik het altijd nog wegkiepen :)

Draak:
Het wordt vast het smaak-equivalent van de kleur grijs-bruin ;-) ... Vast niet, het wordt vast iets heel bijzonders.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie