Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken

Bottelen en flessen vullen

<< < (6/9) > >>

Poppe:
Met behulp van een theedoek, een emmer en wat kokend water heb ik mijn mede even gefilterd!
Laat ik nog een weekje staan en zoet het nog een beetje bij. (heel klein beetje)
Daarna ga ik bottelen! Kunnen ze in de fles verder rijpen!

Hopelijk is het nu niet besmet met een eng beestje en komt alles nog voor het nieuwe jaar goed:)
YAY!

Amthezia:
Klinkt goed!!! Ben heel benieuwd ;-)

Draak:
Ben ook benieuwd. Schrik trouwens niet wanneer er in de fles nog een hoop bezinksel neerslaat, wanneer je de mede wat minder tijd geeft om te klaren. Het ziet er niet zo heel apetijtelijk uit, maar naar mijn ervaring doet het aan de smaak niets af.

Poppe:
Klopt draak!
Ik zie nu al wat bezinksel! Maar ik filter dat nog wel 1 keer.
De smaak is iig nu al zwaar beter dan eerst. Gewoon aanzoeten met honing werkt heel goed als er geen gisting meer is namelijk.

Poppe:
Morgen ga ik waarschijnlijk bottelen!!
2 medes zijn klaar en goed op smaak!
Ik heb een fruitige mede die aardig sterk is, maar wel zacht. Weinig honingsmaak maar onbewust weet iedereen dat het er in zit!
De andere is een mede die nog wat aan moet rijpen in de fles. Smaakt nu nog heel "waterig" maar de honingsmaak komt goed tot z'n recht.
Helaas (of misschien wel leuk voor de verandering) zit er niet heel veel alcohol in. Waarschijnlijk ongeveer 8%. Niet erg sterk, maar het karakteriseert deze mede wel!
Foto's komen er aan! 

Voor iedereen heb ik wat te proeven, want zonder deze site was dit me niet gelukt!
Hartstikke bedankt mede-medegenieters!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie