Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek
Mede met Walnoten
Bijker:
Klopt het is geen mede maar hier op het forum doen we/ze ook in andere drankjes als er maar met honing wordt gewerkt 8) /^\
De walnoten doppen en gedeeltelijk stuk maken, dus niet door de amandelmolen maar ongeveer in kleine stukjes.
De smaak aan die likeur is zo perfect, weekend nog enkele glaasje weggewerkt met inhoud natuurlij, en de fles raakt al weer aardig leeg :P
De walnoten gaan wel door de amandelmolen als ik straks weer een aantal potten honing apart maak met de gemalen walnoten erdoorheen.
O,O, wat kan het leven lekker zijn!! ))J
Met de likeur van een liter moet natuurlijk ook een pot honing erdoorheen mengen.
En een paar bladen in de medemost doen tijdens het gistingsproces is ook te adviseren.
Als Drentsche kom je toch ook op de markt in Ruinen op 4 juni? 100 jaar imkervereniging Ruinen, groot feest met van alles wat die dag op de Brink.
Maar ook voor niet Drenten, die zijn ook zeeeer welkom, het belooft echt groots te worden op natuur, lekker, en bijengebied.
De Baldadige Bij:
4 juni zeg je, ik ga het even onthouden, misschien wel leuk om heen te gaan, is wel in het weekend he?
Bijker:
Zaterdag na hemelvaartsdag, dus een lang weekend.
Natuurlijk over bijen en bijenproducten maar ook veel materialen daarvoor, honingoogst apparatuur van pers tot moderne slinger, oude beroepen zoals touwslager, materialen bijenteelt, enz.
Een programmaoverzicht wordt nog verstrekt. op; http://www.ruinerimkers.nl/
Maar deze topic gaat over walnoten; dat ziet er hier niet zo goed uit, net als vorig jaar direct nadat de katten hun pollen afgeven en de vruchtzetting is begonnen een beste vorst vannacht.
Was vorig jaar ongeveer net zo met als resultaat bijna geen noten.
Zo gaat het met de natuur, daar is weinig aan te doen, dus zuinig aan met de noten die er nog zijn nu.
Atala:
--- Citaat van: Bijker op mei 04, 2011, 02:37:30 pm ---[...] Als Drentsche kom je toch ook op de markt in Ruinen op 4 juni? 100 jaar imkervereniging Ruinen, groot feest met van alles wat die dag op de Brink. [...]
--- Einde van citaat ---
Ik heb het in mijn agenda gezet. Dat lijkt me leuk. Ik wist het niet dus bedankt voor de info ^-^
Bijker:
Ben er zelf ook en mag kaarsen maken 8)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie