Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek

Mede met Walnoten

<< < (6/11) > >>

Draak:
Klinkt zeker niet verkeerd. :)

m.kolsters:
Als ik mede maak is het alcohol persentage 16 % en nooit lager wat doe ik verkeerd.

Big Daddy Bee:

--- Citaat van: m.kolsters op januari 31, 2011, 06:05:43 pm ---Als ik mede maak is het alcohol persentage 16 % en nooit lager wat doe ik verkeerd.

--- Einde van citaat ---

Ehm, dat heb ik ook, maar dat gaat toch juist goed dan?  ;)

Ik laat de mede altijd helemaal uitgisten, en dan wordt hij behoorlijk sterk.

Ik moet eigenlijk bekennen dat ik ook niet weet hoe ik minder sterke mede moet maken, want als ik ga aanzoeten gaat hij bij mij altijd weer vrolijk doorgisten, totdat het alcoholpercentage zo hoog is dat het gist het niet meer aankan, en ik dan de "laatste ronde" aanzoeten doe tot de zoetheid naar wens is. Een manier om gegarandeerd minder sterke mede te maken is misschien een gistsoort die niet boven de 12% kan?

Ik heb ook een keer cider gemaakt, en die werd ook "per ongeluk" 17%  maar niemand heeft geklaagd  ;D

Draak:
Er zijn natuurlijk giststoppers, dus als je een betrouwbare alcoholmeetmethode voor zoete dranken hebt, dan kun je die altijd in je most gooien wanneer het gewenste percentage gehaald is.

Atala:
@Bijker, Heb je gepelde noten verder helemaal heel gelaten en dan in brandewijn laten trekken (en waarom i.v.t.)? Ik weet niet of ik het snap.  :-\

Waarom zou je een alcoholisch drankje maken waar je van tevoren al alcohol toevoegd? Kun je de noten ook pellen en daarna in de blender doen, of er misschien zelf een papje van maken? Dat lijkt mij logischer op de een of andere manier of kan dat niet?  ???

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie