Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken
Koolzuur
Braadvraat:
Ehm, als je het blijft schudden wordt het niet helderder.
Of begrijp ik je nu niet goed?
Poppe:
Ik heb mezelf maar voorgenomen om te schudden totdat de gist het niet meer doet.
Lijkt me dat als je het daarna een week laat staan, al het troep wel naar de boden is gezakt.
Is dat goed? Ik vind het namelijk zo vies uitzien als je er veel fruit in hebt gedaan, dat er dan van die gistdrap op zit.
Zeg aub als ik er nu meteen van af moet blijven omdat ik het helemaal fout heb!
Big Daddy Bee:
Volgens mij is dat gewoon een goed plan. Eerst flink laten gisten en schudden, en daarna de rommel eruit (met rommel bedoel ik natuurlijk zeer gewaardeerde ingredienten :D) en dan laten staan om helder te gaan worden.
De Baldadige Bij:
Ik had gisteravond ook nog zo iets geks
ik ging wat mede aftappen uit een 5 liter fles die er al een tijdje stond, het gloeiende zwaard met kruidnagel en kaneel en peper enzo, en die begon dus ook enorm te schuimen toen ik hem overhevelde. maar er zat verder geen koolzuur in ofzo en hij was superlekker. Maar het was wel een beetje gek. Toen ik het daarna in glaasjes schonk schuimde het ook niet meer.
Over peper gesproken, dit waren gewone peperkorrels, maar we zaten te overwegen om eens te expirimenteren met echt pittige mede (maar het moet wel drinkbaar blijven) met spaanse pepers erin. Heeft iemand al eens zoiets geprobeerd? En zijn er suggesties voor eventuele andere ingredienten erbij voor een warme exotische smaak? Misschien kokos en mango ofzo........
Karlo:
ananasmede?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie