Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken
Koolzuur
Braadvraat:
Onze mede was al maanden klaar met bloepen (bloeben?). Gaan we het overgieten, schuimt het ineens als verse cola! :o
Dus maar weer teruggeschonken in de mandfles, en om de paar dagen goed schudden.
Dus nog nog een paar maanden langer wachten. :-(
Draak:
Iets dergelijks hadden vrienden van me ook. Eigenlijk wilde hun mede geheel niet bloepen. Totdat een van hen het even schudde. Toen bruiste een groot deel van de mede ineens de fles uit. Net alsof iemand een menthos in de cola gooide.
Braadvraat:
LOL
Zo ernstig was het bij ons niet, het had in het begin wel netjes gebloept, zoals het hoort.
Maar goed. Iemand enig idee hoe dit kan? Of beter: hoe we dit kunnen voorkomen in het vervolg?
De Baldadige Bij:
geen idee, misschien werd het gist wakker geschud door temperatuurwisseling ofzo? Kent niemand hier een bioloog die alles van gist afweet om dit soort dingen te verklaren? Hier is het namelijk ook wel eens voorgekomen.
Braadvraat:
--- Citaat van: De Baldadige Bij op oktober 26, 2010, 11:06:28 pm ---geen idee, misschien werd het gist wakker geschud door temperatuurwisseling ofzo? Kent niemand hier een bioloog die alles van gist afweet om dit soort dingen te verklaren? Hier is het namelijk ook wel eens voorgekomen.
--- Einde van citaat ---
Dit doet me er aan denken (en komen we weer on-topic): de mede heeft wel de hele tijd in de bijkeuken gestaan, en dan vooral dicht bij het raam. En we hadden een koude winter, dus ik denk dat de mede in het begin veel kou heeft meegekregen.
Waar lag jullie mede, toen dat bij jullie voorkwam?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie