Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken
Soorten honing
Big Daddy Bee:
Pannenkoekenstroop ja, dat klopt, lekker goedkoop, zelfde recept als voor mede, maar honing vervangen dus. Prima gisting, tussen door geproefd, heerlijk, de geur die eraf kwam was zo lekker.... en toen was het klaar! Maar oh ach en wee, het was vies en ranzig! Ik moest alles door de gootsteen gieten, oh als ik eraan terug denk... *pinkt een traantje weg*
Voor de volledigheid, van mijn experiment met drop bij de mede werd ik na 1 slok misselijk, maar verder maak ik alleen maar lekkere drank :)
Karlo:
Drop kan wel goed. Ik ga binnenkort colaprosecco proberen... of energydrinkprosecco... ik twijfel nog. Maar dat is even terzijde
Om even terug te komen op de beginvraag, ik gebruik zonnebloemhoning. Ik heb 1x een grote emmer gehaald en daar kun je best even mee doen. Dit heb ik gehaald bij een erkende imker (geen idee door wie hij erkend is. misschien wel zijn moeder) Ik koos voor zonnebloemhoning omdat mijn vriendin en ik wat hebben met zonnebloemen. Dus die keus was makkelijk.
Aegir:
--- Citaat van: Braadvraat op oktober 02, 2010, 11:32:33 pm ---Hier ook een mislukt suikerexperiment: suiker gebruiken om bij te zoeten. Het werd inderdaad zoeter (en sterker), maar het eindresultaat smaakte naar jenever met een hint van honing...
--- Einde van citaat ---
Een recept dat ik gebruikte beschreef op 5 liter mede ook 50 gram witte (dus geraffineerde) suiker die je aan het begin ook toevoegd. Dit zal nu wel niet de jenever opleveren die jij beschrijft, maar deze suiker is misschien sneller 'bereikbaar' voor de gist dan de suikers uit de honing? Of maakt die 50 gram suiker écht geen flut uit denken jullie ?
Daarbij... kan je met geraffineerde witte suiker dan 'makkelijker' aan hogere alcoholpercentages geraken?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie