Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken
Gist
De Baldadige Bij:
als je echt veel alcohol wil kan je er natuurlijk ook nog achteraf wodka ingooien :) of rum Yarrrrh!
8)
Maarten:
Haha dat doet de kwaliteit volgens mij niet heel erg goed. Doe je dat dan tijdens het gistingsproces= Of gewoon bijschenken als je het gaat opslaan..?
Maarten:
Trouwens.. ook best leuk om even aan te halen. De hoeveelheid gist.. Hoe doen jullie dat? Ik doe namelijk maar nattevinger werk en gooi er wat gist bij... maar hoeveel moet het eigenlijk zijn voor een geod proces?
De Baldadige Bij:
Volgens mij is dat de juiste manier! gist vermeerderd zich vanzelf! Ik gooi er meestal een heel of een half zakje in. Of een eetlepel ofzo.
Karlo:
Ik gebruik meestal die van bioferm... Tot nu toe altijd wel bevallen. Toch ben ik nog wat aan het experimenteren met de bakkersgist, omdat ik er meer recepten vna heb gelezen en het moet mogelijk zijn. misschien iemand met wat kunde dan ik.
Verder heb ik laatst een vloeibare gist besteld. Dit is een activator van Wyeast. bedoeld voor wijn, mede, cider, destilering en saké. IK heb geen idee of dat wat wordt. iemand ervaring ermee?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie