Onze leden maken mede (en bier!) > Vage plannen
Tej, Ethiopische honingwijn.
De Baldadige Bij:
hop is een keileuke plant! past in jouw tuintje wel Draak
gewoon tegen je schuur aan laten groeien ofzo
Elisabeth:
--- Citaat van: Draak op januari 30, 2011, 08:55:51 pm ---Hop. Help me even onthouden dat ik dat in mijn minimoestuintje zaai dit jaar.
--- Einde van citaat ---
Ja, dat moet ik ook onthouden. Niet alleen dat jij die in je tuin moet planten, maar ikzelf ook. Ik zoek alleen nog een geschikt koopadres voor zaadjes. Wellicht is het beter om een stekje te kopen bij het tuincentrum, want je moet wel zeker weten of het een vrouwlijke of een mannelijke plant is. Je hebt ze namelijk beiden nodig.
Isilme:
Als je zaden wil wel, maar als je de hopbellen wilt, dan zijn dat (net als bij een andere bekende plant uit die familie) enkel de vrouwelijke bloemen zonder zaad. Je hebt volgens mij dan ook enkel vrouwelijke nodig. Een mannelijke er bij zetten kan volgens mij zelfs je hopoogst in het gevaar brengen (ergens in mijn mistige geheugen zit er zelfs een herinnering dat het hebben en houden van een mannelijke hopplant strafbaar was in Belgiƫ).
Poppe:
Ben je niet in de war met wietplantjes? :P
Isilme:
Nope! Helemaal niet! Trouwens, wiet en hop zijn van dezelfde familie - Canabaceae (doet dat een belletje rinkelen?) :P
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie