Mede > Proost!

Katers

<< < (4/6) > >>

De Baldadige Bij:
het proces stopt uiteindelijk vanzelf wel  8) dan maar iets meer alcohol in de mede, en wat langer wachten. Maar ik ga geen koppijnwijn maken, die haal ik wel in de supermarkt  :P

Bulls:
Word de mede dan niet te droog? of doe je er zoveel honing bij dat het nog wel zoet blijft.

Medeblander:

--- Citaat van: De Baldadige Bij op september 11, 2011, 09:55:56 am ---het proces stopt uiteindelijk vanzelf wel  8) dan maar iets meer alcohol in de mede, en wat langer wachten. Maar ik ga geen koppijnwijn maken, die haal ik wel in de supermarkt  :P

--- Einde van citaat ---
Da's ook waar, tegenwoordig plan ik ook van te voren hoe sterk en hoe zoet ik 'm wil hebben (nog een reden om een SG-meter te kopen!) en laat de gist mooi z'n ding doen :D

...en de kater komt mooi niet meer later!

De Baldadige Bij:
ik hanteer ongeveer de volgende regel (uit ervaring): in een 5 literfles, 2 kilo honing, verder water en wat citroensap en smaakmakers als kruiden enzo. En dat werkt tot nu toe wel.

Bulls:

--- Citaat van: De Baldadige Bij op september 12, 2011, 10:36:18 pm ---ik hanteer ongeveer de volgende regel (uit ervaring): in een 5 literfles, 2 kilo honing, verder water en wat citroensap en smaakmakers als kruiden enzo. En dat werkt tot nu toe wel.

--- Einde van citaat ---

Ok dat is dan wel redelijk zoete mag ik aannemen? welke soort gist gebruik je erBij? Ik heb nu verschillende soorten van 15% van 12% en 13% En heb nog een cider gist van 8% maar nog niet gebruikt. Kun je er ook vanuit gaan dat de gist dus ook daadwerkelijk stopt bij de aangegeven percentage alcohol? Oh nog 1 vraag is 1 kilo honing gelijk aan 1 kilo suiker? Voor de hydrometer. Ik heb nog niet de moeite genomen om het even te testen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie