Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek

Appelmede by Agravain

<< < (5/5)

Agravain:
Het lijkt er nu op dat de gisting gestopt is. De fles heb ik nu koel weggezet, in de hoop dat het uitzakken wat sneller zal gaan. Als ik zie hoe helder sommigen hier hun mede krijgen, word ik toch wel jaloers.

Bijker:

--- Citaat van: Agravain op februari 18, 2013, 02:45:16 pm --- Hij gist nog steeds, want er blijft gas vrij komen als ik met de fles schud.
--- Einde van citaat ---

Zo heb ik er ook nog een fles (10liter)staan, al meer dan een jaar oud/jong.
Doet "niets" maar na schudden lijkt het wel cola hoeveel "luchbelletjes" er vrij komen, en is het een heel geblub in het waterslot.
Volgende week zal ik het eens gaan meten en proeven.
Wat flessen vullen uit de andere voorraad, want ben alweer door de "drink"voorraad heen :P

Agravain:
Weer een laag bezinksel onderin de fles. Dus weer overgeheveld. Verder niet gemeten (maar wel geproefd: de smaak is goed, maar dat wist ik al, want de fles is al weer half leeg.)

Agravain:
Het lijkt er op dat de vergisting eindelijk gestopt is, want gisteren was de luchtdruk buiten de fles hoger dan binnen de fles. Ook na schudden veranderde dit niet. Daarom het restant in 0,75cl beugels gedaan. Ik heb er nog drie van kunnen vullen. De mede is nog wel troebelig, maar ik had geen zin meer om langer te wachten op het klaren. Dat gebeurt in de koelkast wel. Grappig detail: de mede was gisteren precies een jaar geleden ingezet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie