Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek
mijn eerste try out mede
Maarten:
Dronken vast wel. Maar het is super vet om een fantastische mede te maken. De smaak gaat nog veel veranderen als je er tijd over laat gaan. Misschien kun je nog wat experimenteren met meer honing?
Uiteindelijk is het belangrijkst hoe je de mede maakt. Je recept en uiteraard de 'toevalligheden' zoals het maken, koken, mengen, gieten, etc. van het brouwsel. (als je het natuurlijk allemaal met de hand en op gevoel doet zoals ik, haha).
habraxis:
Ik ben er toch wel iedere dag mee bezig en er is geen 1 dag bij dat het het zelfde ruikt of eruit ziet
De smaak die ik heb geproeft mag eigenlijk geen naam hebben omdet dit op alle velden de verkeerde tydstip had.
Daar komt ook nog eens bij dat de enige vergelijking die ik heb een hele zoete en milde ambrosio is.
Ik wil mijn mede puur en sterk van alc hebben iets zurig maar met een nasmaak van honing
misschien vraag ik te veel.
habraxis:
Hoi hier weer ff een update
Ik heb vandaag een gist emmer gekocht en ik zal je meteen mijn plan vertellen.
Ik kan langzaam gaan zien dat de gisting trager word en over twee weken is het tijd om overtehevelen.
Nu wil ik het zo gaan doen :
gist emmer schoonmaken en de mede tijdelijke in de emmer overhevelen.
De originele gistfles schoonmaken en weer met sulfiet reinigen daarna de mede uit de emmer weer terug in de gistfles.
Nu kan ik na schoonmaken van de emmer weer verder gaan met rode wijn maken en hier de pulp gisting in starten
Maarten:
Gaat goed komen
habraxis:
dat denk ik ook wel
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie