Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken
Mede mislukt!
m.kolsters:
Maand geleden mensen uit Alkmaar voor 60 kg. honing voor Bruitwijn te maken?????????
Ben uitgenodigd voor de bruiloft met het hele gezin.
Ik heb geen recept maar ze verwerken er Kerrie in en !!!!!!!!!!
Ook hier 4,50 voor de beste honing, dan is afstand nooit te ver.
Proeven in begrepen.
Medeblander:
Wow, 60 liter is wel erg vervelend.
Alle flessen zijn mislukt, heb je ze ook allemaal tegelijk ingezet? Het klinkt wel als een besmetting of een hardnekkige wilde gist of bacterie in je huis. Ik zou het uit proberen te zoeken als ik jou was, daar heb je de zeer schrale troost dat het alle batches betreft, dus moet het vrijwel zeker iets structureels zijn (een besmette hevelslang, besmette gist of misschien zelfs de kwaliteit van het water dat je hebt gebruikt).
Ik denk niet dat het de euroshopperhoning zou kunnen zijn geweest: ik heb er meerdere malen gebruik van gemaakt en altijd prima mede van gekregen. Je hebt ook verschillende honing gebruikt voor de verschillende batches, dus zou dat niet echt waarschijnlijk zijn.
De Baldadige Bij:
jemig wat zonde...
misschien is het omdat je te weinig tips op het forum hebt gelezen?
nah onzin....
maar ga je het wel weer opnieuw proberen nu?
Big Daddy Bee:
--- Citaat van: Medeblander op april 16, 2012, 07:52:14 am ---of misschien zelfs de kwaliteit van het water dat je hebt gebruikt).
--- Einde van citaat ---
Beetje late reactie, maar dit was eigenlijk het eerste waar ik aan dacht.
5 flessen, 5 watersloten, 5 verschillende batches, de grote algemene deler is ongeveer het water, aangezien het bijna niet kan dat de honing voor problemen zorgt.
Stel dat er nu eens 1 waterslot niet goed sluit ofzo, dat betekent nog niet het einde van 5 flessen, maar waarschijnlijk heb je wel alles met hetzelfde water afgespoeld en dat water ook voor de mede gebruikt.
Wat je kan checken is of er ergens bij je kraan of keukenapparaten zwarte "aanslag" zit die steeds terug komt, dit zijn bacterieën kolonies. Je ziet ze vaak ook in vochtige ruimtes, of als aanslag op ruiten die vaak vochtig zijn.
Verder vertrouw ik zelf kraanwater niet zomaar meer tegenwoordig:
http://www.debaldadigebij.nl/smf/index.php/topic,237.msg2536.html#msg2536
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie