Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken
Wat doe ik verkeerd?
Medeblander:
--- Citaat van: Bulls op september 15, 2011, 03:33:48 pm ---Maar ik had ergens gelezen dat als je hevelt dat je dan alle actieve gistcellen weggooit en dat de gisting dan stopt, maar dat lijkt me onjuist. De druif is al weer redelijk aan het gisten maar de appel niet. Maar heb er ook geen problemen mee als hij al klaar is, aan suiker wat er in totaal in zat, en volledig uitgegist is dan moet er volgens het schema nu 14% in zitten, alleen die vinometer deed raar, die gaf 20% aan, dat lijkt me onmogelijk, maar had ook gelezen da die dingen niet zo betrouwbaar zijn.
--- Einde van citaat ---
Goed plan. Je kunt ook altijd nog extra gist bijgooien, als je bang bent dat er te weinig gist meegaat.
Oh, en gooi die vinometer maar weg, het is troep. :D
Bulls:
Die vinometer had ik ook niet echt gekocht maar zat bij een meet setje in, de dingen in die set die ik wel wilde hebben waren los nog duurder dan deze set.
Big Daddy Bee:
--- Citaat van: Bulls op september 15, 2011, 03:33:48 pm ---Trouwens heb je al eens gehad dat de wijn omslaat naar azijn? Ik weet dat je moet oppassen voor fruitvliegjes maar heeft iemand dat al een keer meegemaakt?
--- Einde van citaat ---
Ja dat zeggen ze van fruitvliegjes, ik probeer er altijd wel wat op te letten, maar dat het mis ging heb ik nog nooit gehad.
Verder, als mijn mede te zuur/droog is doe ik er honing bij tot hij zo zoet is als ik wil, dan idd zoals Medeblander zegt even wachten en mss gist hij nog wat door, dat is mooi dan, maar anders is ie dan gewoon klaar :P ))J
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie