Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek
Vlierbessen Mede
Bulls:
Ik lees ook vaak ergens dat ze de fruit in een zak doen om het makkelijk eruit te halen als de pulp gisting klaar is, nu zou je die zak ook kunnen verzwaren zodat het altijd onder blijft. Misschien een mooie gladde kei ervoor gebruiken. (die je uiteraard wel eerst zeer goed ontsmet hebt)
Medeblander:
Ja, ook een goeie!
Bulls:
Nou dat doen we dus ook nooit meer!
Ik had toen ik de mede uit de emmer in een gistfles had gedaan een ruime halve liter over, ik dacht het is prima te drinken zo dus heb ik dat in een beugel fles gedaan. ::)
Vandaag dacht ik, laat mij eens proeven hoe het ermee staat: Zet de fles op tafel, neem een paar stappen terug, kijkt weg en drukt voorzichtig de beugel los.....
KNAL! de beugel schiet tegen het plafond en de hele inhoud schuimt uit de fles :o Er was nog een beetje over om te proeven, en smaakte prima, maar toen eerst de boel maar schoonmaken.
De Baldadige Bij:
hahahahahaha..... dat was te verwachten :)
doe het dan in een kleine fles met een waterslot 8)
mooie vlek op het plafond?
Bulls:
Nee zo hoog kwam het niet, maar ik heb niets waar een waterslot op kan wat in een kleine fles past. Misschien moet ik ook maar een "restjes" fles aanmeten. En daar van alles in doen wat over is. Op den duur is dat dan zo maf gemengd met alles door elkaar dat je het alsnog door de plee kan spoelen ;D
Ik wilde dit vlierbessen beetje eigenlijk bewaren voor als ik weer geheveld had, want dan houd je wat troep over en kon ik dan mooi aanvullen met het restje. Maar goed, gelukkig dat de fles niet geknald was eerder.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie