Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek

Karamel Wijn

<< < (3/3)

Medeblander:
Ziet er goed uit joh!!! Anyway, gist slaat mooi snel weer neer als het dood is. Die kleur zie je zeker weer terug :D

Bulls:
Nou heb bijna alles overgeheveld, en zijn al flink helder. Deze Karamel is weer net zo helder als voorheen. Heb nog niet gemeten dat komt een andere keer.
Wel even geproefd, en ik moet zeggen dat het aardig sterk smaakt, niet de alcohol maar het branderige van de karamel. En dat dus na het verdunnen van laatst.

Ik laat hem voorlopig nog een tijdje staan, misschien dat het wat milder wordt op den duur. Ik ben in elk geval niet van plan het nog verder te verdunnen want dat zal te koste gaan van de alcohol.

Bulls:
Vandaag weer even geproefd maar de bittere verbrande smaak is niet minder geworden. De smaak is iet wat zuur en bitter, eigenlijk helemaal niet lekker. Verwacht het zelfde van cola wijn hoe dat zal smaken. Ik weet nog niet wat ik ermee zal doen, we gooien kan altijd nog. Heb in het sample glaasje ook nog wat suiker toegevoegd maar wordt er niet beter op. Het zou nog gedestilleerd kunnen worden voor een rum, maar daar begin ik niet aan.

Laten we het maar gewoon bij mede en fruitwijnen houden.  ))J

Avicenna:
Jammer dat het wat verbrand is, het idee is erg ok! Kleur is ook mooi.

Ga je het in de toekomst nog een keer proberen?

Bulls:
karamel is vrij lastig, eerst schiet het niet op en dan is het plotseling zo heet dat het niet meer valt te stoppen. terwijl ik het juist wat minder branderig gewild had.

Tip: maak het karamel is beetjes en niet 1.5 kilo suiker in 1 keer  :≈

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie