Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken
Flessen
Medeblander:
Zoals Bijker al zegt, hoeft 't geen probleem te zijn.
Ik vind het er alleen niet uit zien dus doe ik het niet. Ik heb een deal met een wijnproeverij bij mij in de buurt, dat ik de dag na de proeverij hun lege flessen op kan halen. Misschien is er een slijter bij jou in de buurt die ook zoiets doet?
Bulls:
Ik vind mede toch het beste staan in witte flessen, dan zie je de kleur van de drank zelf het best. En kun je ook mooi de verschillen zien in samenstelling want elke mede heeft een andere tint.
Er zijn wel 2 kroegen hier in het dorp, misschien ga ik daar wel een keertje langs. Ik heb nu eerst een aantal nieuwe witte bourgogne flessen besteld, die zijn maar 60 cent per stuk en wie weet gaan ze jaren mee. (tenzij je flessen weggeeft uiteraard)
Medeblander:
Ja, wanneer ik kan neem ik ook witte flessen. Erg mooi, maar vrij lastig te vinden, omdat alleen rosé en zoete witte wijn in witte flessen worden verkocht.
Daarnaast zijn sommige medes ook wel interessanter als je ze in een donkere fles bottelt, zoals een Rookmede (gemaakt met labsang souchon thee... niet echt een aanrader, de mede smaakt naar bacon). Trouwens, ik heb ergens gelezen dat mede ook wel eens kan verkleuren door blootstelling aan zonlicht, misschien is dat weer een argument om donkere flessen te gebruiken...
Bulls:
Zolang de smaak niet veranderd door de verkleuring lijkt me dat niet zo'n probleem. En meestal heb je de mede toch in een kelder of kast staan en niet voor het raam ;)
m.kolsters:
Dag mede makers nieuwe flessen kosten 0,35 ct. zeg maar hoeveel ik er moet halen. 0,75 liter.
En dan kurken zijn er ook in meermaten dus kijk even voor je ze gebruikt of het de goede maat is. ))J
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie