Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken
Flessen
Bulls:
Meteen maar een vraagje, ik ben alvast lege wijnflessen aan het sparen. Is het ook mogelijk om kurken in een schroefdop fles te doen? Of is daarvoor het glas te dun en bestaat het risico dat het glas barst. Aangezien steeds meer wijnflessen met schroefdop in plaats van kurk verkocht worden is het sparen van goede kurk flessen redelijk moeilijk. (hangt natuurlijk af van hoeveel je drinkt)
De Baldadige Bij:
Zou inderdaad kunnen dat die flessen niet sterk genoeg zijn voor kurk, ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik heb zelf ooit een doos 75 cl Beugelflessen aangeschaft om mede in te doen, erg praktisch en mooi.
En anders gewoon vragen aan al je vrienden en familie om in plaats van in de glasbak, de lege flessen bij jou te dumpen.
Bulls:
Ja, ik denk dat ik het risico niet neem met schroefdopflessen, stel dat het met testen wel goed gaat en vervolgens met je mede erin wel fout gaat. Dat zou zonde zijn. Anders ga ik wel langs een kroeg, daar hebben ze vast ook wel genoeg staan.
Bijker:
Hallo Bulls, weer een Noordeling erBIJ ))J Prima zo! 8)
Indertijd heb ik in de Ketel 1 flessen, dus met schroef gewoon kurken gebruikt en dat gaat zonder probleem!
Of wijnflessen dunner zijn weet ik zo niet, maar volgens mij dus geen probleem.
Maar er zijn ook prima kunststof "kurken" tegenwoordig in de handel, en die zijn ook goed.
Je laat je mede toch niet zo lang liggen ;D
Kom zaterdag maar eeens naar Zuidlaren voor de Markt van Melk en Honing.
BIJ de stand van het Bijkersgilde kan je dan ook nog wat informatie verkrijgen over medemaken.
Er wordt gekeurd en het boekje Mede, maken drinken en genieten is nog wel beschikbaar.
zie ook www.bijkersgilde.nl
(van Roelien mag ik af en toe reclame maken!!) ::)
Bulls:
Had ik inderdaad al gelezen over Zuidlaren, maar heb helaas geen tijd zaterdag.
Dus volgens jou kun je gewoon kurken in schroefdopflessen stoppen? Nouja bij gebrek aan beter zou ik het wel kunnen doen, maar voor mijn eerste batch ga ik denk ik toch een paar mooie nieuwe witte wijnflessen aanschaffen. Die kun je dan toch hergebruiken later.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie