Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek
het duurt een tijd, maar mijn eerste medepoging is een feit!
Soro:
hihi hij is verdampt in onze buikjes zeg maar, begrijp er niets van ^-^ ))J :P
Hij is nu zo goed als op, wat mooi is, want dan kan ik weer een nieuwe mede opstarten.
Ik had "zoveel" water bij die ene mede gedaan, omdat mijn man er een paar keer een glas uitgehaald heeft om te proeven en ik elke keer maar bleef aanvullen met water omdat ik bang was dat er anders teveel zuurstof bij zou komen dus ik bleef m vullen tot de hals met water >:D Doe ik ook niet meer, weer wat geleerd.
Big Daddy Bee:
Hoi Soro!
--- Citaat van: Soro op september 16, 2011, 05:54:17 pm ---Hij is nu zo goed als op, wat mooi is, want dan kan ik weer een nieuwe mede opstarten.
--- Einde van citaat ---
In de loop der jaren ben ik erachter gekomen dat het moment om nieuwe mede op te starten is geruime tijd vóórdat de huidige partij op is ;)
De Baldadige Bij:
--- Citaat van: Big Daddy Bee op september 21, 2011, 10:56:15 pm ---Hoi Soro!
In de loop der jaren ben ik erachter gekomen dat het moment om nieuwe mede op te starten is geruime tijd vóórdat de huidige partij op is ;)
--- Einde van citaat ---
Klopt :) anders moet je weer zo lang wachten, en krijg je weer het verhaal van de ongeduld en de ploffende kurken enzo... :'(
Soro:
hahaha nou hij is op, maar er staan nog 2 flessen he ^-^ ik doe niets met een fles inderdaad :P Anders zit je zonder!
Medeblander:
Nice! Lekker bewaren die twee ;)
Ik heb zo'n stelregel dat ik altijd 3 flessen uit een batch nog geruime tijd laat liggen... en die drink ik dan respectievelijk na 1, 3 en véél jaren op. Het helpt dan ook om een wijnrek te hebben die in groepen van 3 is verdeeld...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie