Mijn tweede mede, die ik als eerste gerackt heb ivm een dikke laag drap onderin, is onwijs aan het klaren! Ik vind het ongelooflijk na een maand, maar hij blupt zo goed als niet meer, tenzij ik ermee schud, en is al heel mooi helder!
Mijn man mocht zondagavond een glaasje proeven, om te kijken of de smaak oke is, hij vond hem geweldig!! Wel sterk, maar nu al heerlijk hihi! Hij zit nu al plannen te maken voor grotere batches hahaha!
Mijn eerste mede heb ik ook gerackt zondagavond, deze blupt ook vrijwel niet meer maar is nog niet aan het klaren, misschien dat dat nu op gang gaat komen!
Mijn derde mede is ook niet meer razend enthousiast aan eht bluppen, ruikt goddelijk maar is wel troebel ook door de aardbei die erin zat (ik heb het er gepureerd erin gedaan)
Zal die eigenlijk ooit helder worden die derde? Of had ikd e aardbei beter niet kunnen pureren? (weer wat geleerd?)
Ach, geen haast, laat ze maar lekker hun ding doen
Moet wel een extra slot op mijn deur zetten naar de schuur toe, staan steeds allemaal kwijlende familieleden om die deur heen hahaha, iedereen wil proeven
Ik laat die heldere mede zeker nog maar een maandje staan, kan me niet voor stellen dat ie nu al te bottelen is na een maand.