Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken
Vieze geurtjes
Jawi:
--- Citaat van: Maarten op mei 14, 2011, 09:16:10 pm ---Als je schud en je ruikt bij het waterslot ruik je wel wat..
--- Einde van citaat ---
Waar hoort het naar te ruiken?
Bulls:
Wel degelijk dat je wat ruikt, ik heb alle flessen op een rij staan in een hok in het souterrain (halve kelder) Waar een buffervat staat van onze houtgestookte CV ketel, en het is daar bijna altijd tegen de 20 graden soms meer soms minder ligt eraan of er net gestookt is of niet.
Maar als ik daar binnen kom ruik je het meteen. Het is een beetje zoetige geur met wat hinten naar gist, dat is wel logisch aangezien het koolzuurgas ontsnapt uit het waterslot. Als je de verschillende watersloten bij langs gaat met je neus en ruikt als er net een bel is geweest, dan kun je de verschillende mede's goed ruiken.
Jawi:
Mijn eerste poging tot Mede ruikt nu naar alcohol, en een beetje zurig/fruitig.
Big Daddy Bee:
--- Citaat van: Jawi op september 25, 2011, 04:08:17 pm ---Mijn eerste poging tot Mede ruikt nu naar alcohol, en een beetje zurig/fruitig.
--- Einde van citaat ---
Aha, zo rook mijn eerste poging ook, en alle pogingen daarna ^-^
Als je in een wat kleinere, minder geventileerde ruimte zit dan gaat het wel echt naar gist ruiken wanneer de gisting goed op gang is, echt zo'n fermentatielucht.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie