Hallo,
ivm vakantie heb ik beide flessen gewoon laten staan. Voor de vakantie waren ze:
De sinaasappelbloesem honing heeft een gravity van 1.038.
De wildhoning heeft een gravity van 1.030.
En zojuist had ik het weer opgemeten en het verschilt amper.
sinasappelbloesem honing zit meen ik op 1.029
wildhoning zit nog steeds op 1.030.
Apart, want ik heb nog gegevens dat de wildhoning op een gegeven moment op de 1.022 zat. (Nog voor de vakantie)
Maarja ik wil het deze week nog een keer opmeten, en daarna zal ik ze gaan bottelen.
Die met sinasappelbloesem zit overigens bentoniet in en een giststopper. Gisten is naar mijn mening ook wel afgerond en door het bentoniet is de mede erg helder geworden. Met de wildhoning wil ik het nog even bekijken. Voor het bottelen zal ik de giststopper nog wel gebruiken, maar of ik bentoniet gebruik.. waarschijnlijk laat ik het wel gewoon "natuurlijk" helder worden, nadat ze gebottled zijn.
Verder heb ik nog 3 flessen honing op de kop weten te tikken op vakantie. Ben naar Indonesia geweest (ambon en bali) en heb ze op bali gekocht en meegesmokkeld
. Van links naar rechts: Kopi en Randu (Koffie en nog niets, moet het nog opzoekken) vervolgens Kaliandra en de lichte/witte is Lycee. Helaas heb ik maar een kleine hoeveelheid van alle drie de soorten, moet dus nog even kijken hoe ik hier mede van wil gaan maken.. tips zijn welkom!
Groetjes,