Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek

Logboek Arhodus eerste mede

<< < (6/7) > >>

Arhodus:
Excuus voor de late reactie..  :'(

Hierbij alsnog de link: http://www.brouwmarkt.nl/giststop-instantdosis-voor-2025-liter-wijn-gram-p-3174.html
Er zit idd wel Kaliumsorbaat en sulfiet in.

--

Arhodus:
Eerste deel van mijn eerste batch is klaar. Heeft een tijdje geduurd maar ja ik moet zeggen dat ik er nu ook ook geen haast meer bij/wil heb. :)

Hieronder een plaatje van sinasappelbloesem. Zoals je kan ziet ligt er nog steeds een heel klein beetje bentoniet op de bodem van de flessen. Helaas.. maarja voor een eerste batch vind ik het prima zo.

De wild honing is opzich ook zo goed als helder en ik ben van plan om die binnenkort ook te bottlen. Deze zullen in groene flessen worden gebottled en met dezelfde labels. Groene flessen omdat ik toch wel een beetje benieuwd ben hoe dat eruit gaat zien.

Hieronder plaatjes van de labels. De originele plaat (de ranger) heb ik van een artist van deviant art gehaald. Ik "ken" haar werk al aardig lang en ze maakt echt mooie plaatjes. Heb haar toen gemailed met de vraag of ik de ranger mag gebruiken voor mijn flessen mede en dit mocht. Echt super want ik vind het echt een mooie plaat.

Bulls:
Echt een prachtig etiket, word er haast jaloers op omdat ik weet dat ik het zelf niet zo mooi kan maken  :(

Ziet er mooi uit zo die flessen ook met mooie gouden krimp huls dat maakt het helemaal af!
Wat wel jammer is dat het plaatje er iets anders van kleur uit de printer komt.

De Baldadige Bij:
ziet er erg mooi uit! Is het ook lekker geworden?

Arhodus:
Beide zijn zeker lekker! De Sinasappelbloessem (helder) is zacht. Als je een slokje neemt smaakt het in eerste instantie weleen beetje waterig,maar zodra je het wat langer in je mond neemt proef je zeker wel de honing.. en dat fijne branderige gevoel zodra je het wegslikt. :D De wildhoning smaakt wat scherper en is iets sterker maar ook lekker!

Beetje jammer dat ik er verder weinig mee bezig ben geweest of een nieuwe batch heb gemaakt. Wil zeker weer een nieuwe maken! Grrrr

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie