Onze leden maken mede (en bier!) > Mede (en andere brouwsels) logboek
Mijn eerste Mede experimenten
Draak:
Dat ben ik met de Baldadige Bij eens. Zo ziet mijn mede er ook wel eens uit. Ik zou even geduldig afwachten of het waterslot met een paar dagen wel begint te bloepen.
Big Daddy Bee:
Kijk je hebt een streepje op de foto gezet, ik hou van technische vrouwen ;D
Maar het kan idd soms even duren, aangezien je er ook thee enzo in hebt zitten, zou het zomaar kunnen dat het wat traag op gang komt, want verder is er niks aan de hand zo te zien.
Ik heb soms ook wel eens met een giststarter gewerkt, wat ik dan deed was een kleine glazen fles pakken met een wat bredere hals (smoothie flessen van de AH zijn prima) en daar doe je een mengsel van honing, fruitsap en een beetje water in, en gist natuurlijk, en dan zorg je dat het redelijk warm is (maar niet meer dan handwarm), zo'n flesje gaat meestal binnen 1 of 2 dagen heel erg hard gisten, en dat giet je dan weer in je grotere fles, dan weet je in ieder geval zeker dat het iets doet.
Het zou me trouwens niks verbazen als het ook prima werkt om gewoon gist bij zo'n smoothie te gooien haha, ik heb wel eens alles onder de smoothie gehad, toen ik hem een week te lang had bewaard en de dop eraf draaide, en daar zat niet eens extra gist bij :)
Atala:
Bedankt voor jullie reacties. Beide recepten zijn vanaf gisteren begonnen met bloepen dus dat zou wel eens goed kunnen gaan.
Big Daddy Bee:
Nou gelukkig, dat is goed nieuws!
Ik kan niet wachten om ze te proeven!
Atala:
12 april overgeheveld. Ik heb geproefd en mijn vader heb ik ook even laten proeven. Lekker is het niet, maar je proeft alcohol/gist. Ik proef ook nog heel veel zoetigheid, teveel zoetigheid en een sterke sinaasappelsmaak bij de een en een citroensmaak bij de ander. Geen ongezonde smaakjes kunnen detecteren zoals azijn oid. Behalve dan een bijsmaakje ;)
Het gaat allemaal geweldig goed dus. Volgende week wil ik nog wel een keertje aanlengen met water en nog wat extra honing erbij.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie