Zozo, gisteren was ik de ongeduldigheid zelve en kon ik niet meer weerstaan aan de drang om eens te proeven
Natuurlijk vééééél te vroeg én het bier heeft zelfs nog niet kunnen lageren (dwz op lagere temperatuur uitbezinken en rijpen voor 6-8 weken), maar ik dacht: ach wat...
Het resultaat?
Zeer lekker!!!
Echt, eigen lof stinkt maar dit is een superlekker biertje. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat evolueren als het nog 8 weken kan rijpen (en nu ga ik proberen mij eraan te houden
). De kleur is heel erg mooi, felroze, de schuimkraag is ook wat rozig. Prachtig
Het enige minpuntje (maar dat wist ik al bij het bottelen) is dat er hier en daar in een flesje nog een heel klein stukje framboos zit. Maar ach wat, laat zien dat het met echte frambozen gemaakt is en niet met siroop
(met het bottelen kwamen er soms kleine stukjes mee door mijn slang). Het biertje is ook nog helder omdat ik geen pectinase heb toegevoegd en het fruit aan de net gekookte most (wegens sterilisatie redenen) heb toegevoegd. Ik zit hier hoegenaamd niet mee, maar als je dit recept wil uitproberen én een helder bier wilt, voeg dat dan toe aan je most.
Nu enkel nog een etiket