Pas in ieder geval op dat je geen risico loopt dat flessen gaan knallen, veel mensen hier hebben al eens meegemaakt dat kurken eraf knallen, maar als je kroonkurk erg vast zit kan de fles zelf evt. ook knallen, en dat is toch minder vermakelijk dan
Als ik zelf dat soort dingen zou gaan proberen zou ik eerst een 2 literfles o.i.d. pakken, daar een "test"-mix in maken en dan een waterslot erop, kijken of het uberhaupt gaat gisten (dan gaat ook de koolzuur eruit trouwens, maar dan kan je nog wel zien of daarna het weer gaat gisten. Als het goed is wanneer je kant en klare mede en kant en klaar bier voorzichtig mixt, gat het niet meer nagisten en blijft er wel wat koolzuur in zitten als je meten de flesjes weer dicht doet, maar met zelfgemaakte mede kan dat zomaar weer aanslaan als er nog wat gist in zit.
Ik heb wel eens mede gemaakt met bubbles erin ("champagnemede"), door nagisting op de fles, maar die ging dan wel in een fles met dik glas en een kurk die er niet af kan, zoals echte bubbelwijn ook in zwaardere flessen zit.
Lastig te zeggen
heeft iemand hier ervaring mee?