Honing > Bijen en Imkers

Ik ga een cursus volgen!

<< < (3/4) > >>

Isilme:
Ik kan niet wachten tot de cursus begint! Heb al heel wat filmpjes op internet bekeken ook. Soms dragen de imkers een pak net alsof ze naar de ruimte gaan, dan weer hebben ze enkel een hoed met sluier op en één man stond daar zelfs gewoon in zijn short en mouwloos tshirt te werken... "Ze zijn vandaag erg rustig" zei hij, "want het is goed weer".

Geen alcohol? Oeioei, dus geen mede drinken van tevoren ook niet? ;-)

Ik ben trouwens al wel door een wesp gestoken. Geen reactie op gehad (wel beetje pijn maar niks ernstig). Is dat vergelijkbaar met een bijensteek?

Bijker:
Klopt, als geheelonthouder/ster naar je bijen toe. 8)
Als je rustig met de bijen omgaat en eerst kijkt hoe hun gemoedstoestand is kan je zo zonder handschoenen, kap en met korte mouwen erin werken.
Maar owe als ze narrig zijn, en dat moet je dus zien om te weten wat je gaat doen.
En zorgen voor rustigge bijen aan te schaffen.
Carnica is een goede keuze maar kijk wat er in de buurt wordt gehouden, daar zal je ook rekening mee moeten houden.

Wespen en bijengif is beslist niet hetzelfde, daar is dus niet zo een vergelijk te maken.

De Baldadige Bij:
Ik ga nog geen cursus doen, dat stel ik nog even n paar jaar uit, maar ik mag wel binnenkort op een vergadering komen van de Nijmeegse imkervereniging. Zo kan ik vriendjes worden met imkers en eens kijken of ik af en toe mee mag helpen met de bijen. Ik ben erg benieuwd!! Word vast leuk en interessant. Kan ik me iig alvast laten steken door n bij en dan kijken of ik niet ga huilen, haha! Ik hou jullie op de hoogte!

Bijker:
Kijk eens aan wat een positief nieuws 8)
Heel erg leuk en ben benieuwd naar je ervaring bij die imkers.
Meestal heren, en heel vaak al aan het verkleuren op hun hoofd, maar allemaal erg actief.
Dat is het gemiddelde plaatje van de nederlandse imker(s).
Maar met Isilme en nu Roelien komt daar in de "lage landen" snel verandering in :D

Als je actief mee kijkt en helpt zie ik je dit jaar al afsluiten met je eerste bijenvolk. ;)

Bijker:
Isilme, over jouw ervaringen de eerste theorielessen hebben we nog niets vernomen!

Vertel er eens wat van/over!
Ben benieuwd!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie