Omdat je het zo "lief" vraagt, hierbij wat tips voor je voorstudie tot het imkeren.
Ga er vanuit dat je geen bijenhoudster zal worden maar imker.
Er is BIJ mijn weten geen vrouwelijke vorm van (het woord) imker, maar dat is een ander verhaal!
Een bijenhouder heeft bijen en een imker heeft ook honing! Zo, dat is dus ook weer bekend
!
In Wageningen is het Bijenhuis en een shop, er is ook een webwinkel op
http://www.bijenhuis.nl/Daar is de rubriek boeken en het boek "Bijenhouden, Hoe doe je dat?" zou een goed boek voor beginners zijn met veel informatie.
Aan Isilme heb ik al een keer de link naar mijn webstee gegeven waar een beginnersles staat vermeld.
Indien belangstelling ook van anderen heb ik ook de les van gevorderden maar die moet ik nog omzetten naar pdf want die is nog in Word en niet op de webstee geplaatst.
Maar begin BIJ het begin en neem eerst de beginnersles door.
Vorige week was de boeldag in Ruinen, had ik het geweten dat je dat wilde had ik voor zeer weinig geld een ander goed les/leerboek kunnen verkrijgen, maar dat is dan weer achteraf....
De bijen hebben vandaag weer prima gevlogen en halen veel pollen binnen en de volken ontwikkelen zich nu razendsnel, zelfs is er al darrenbroed aanwezig, heel vroeg al dit jaar.