Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken

Etiketten

(1/3) > >>

Isilme:
Hoe maken jullie je etiketten? Laten jullie die printen of printen jullie die zelf op een vel blanco etiketten? Ik heb een ontwerp in mijn hoofd, maar geen idee hoe eraan te beginnen!

De Baldadige Bij:
tja, het begon met de naam.... en toen een tekeningetje, en toen had ik etiketten en toen heb ik met die tekeningetjes dus meteen de website gemaakt, hahaha.

Maar ik teken en bewerk dus in 'photoshop', en dan verder de opmaak met 'indesign' en dan printen op stickervellen, liefst met een laserprinter, die zijn t best watervast. Kan bij de meeste copyshops wel, of wie weet op je werk.

Je kan natuurlijk ook gewoon alles tekenen/ knippen/ plakken in een ander bewerkingsprogramma of zelfs met de hand. En daar kopietjes van maken op stickervellen.

Ik werk in een copyshop, dus als je wil weten wat mogelijk is en wat niet, en hoe je t beste kan aanleveren, kan ik je wel advies geven. Big Daddy Bee is overigens ook erg goed in grafische dingetjes en heeft vast ook nog wel wat tips en truuks.

Big Daddy Bee:
Software maakt niet zoveel uit, als je maar meerdere etiketten kwijt kan op 1 A4tje dat is makkelijk, en dan bewaren als PDF, en dan naar de copyshop idd, die lasercopiers zijn idd watervast.

Ik meet van te voren altijd ff de flesjes die ik wil gebruiken, zodat de stickers zeker passen en niet om een hoekje gaan kreukelen enzo. Als je de print netjes tot de randjes wilt hebben kun je het beste de sticker iets te groot maken en snijtekens op de hoekjes zetten, dan kun je ze mooi uitknippen/snijden en ziet het er strak uit. (zie bijgevoegd voorbeeld, 6 stickers op 1 A4tje met snijtekens)

Isilme:
Wauw knappe etiketten!

Ik weet wat ik wil :) De naam van mijn "brouwerijtje" is "Soothy Melidectes" en aangezien dit van een vogel komt (honingzuiger; de Sooty Melidectes --> soot = roet; dus de roetkophoningzuiger; ik heb er "soothy" van gemaakt vanwege het Engelse woord "soothing: relaxing, calming,...") wil ik de vogel er ook bij op (heb ik KEI lang naar moeten zoeken, want het is een vrij zeldzame soort; gelukkig ben ik ornitholoog én werk ik op een unief waar ze het 18 delige meesterwerk Encyclopedia of Birds of the World hebben).

Dus, even recapituleren: Soothy Melidectes, het jaar van bottelen en het prentje van de vogel. Ik ben van plan om er dan met goudstift met de hand zelf steeds bij te schrijven wat voor soort het is (ik maak nu nog maar hele kleine batches).

Moest iemand handig zijn met zo'n programma én er iets moois van kunnen maken of tips hebben, laat gerust weten :)

Isilme:
Dit is trouwens de vogel. Een meer schematische tekening er van mag ook, maar ik kan geen fluit tekenen, helaas  ???

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie