Onze leden maken mede (en bier!) > Zelf mede maken
Alcoholpercentage meten
Braadvraat:
--- Citaat van: Draak op maart 11, 2011, 10:57:52 pm ---Ik heb zo'n vinometer, maar ik geloof hem niet. Wel als ik het alcoholpercentage van kraanwater test, dat geeft hij keurig op 0 %, maar wanneer ik mijn mede meet schiet het alcoholpercentage vaak al snel helemaal buiten de schaal, zelfs als ik 'm voor de helft met water verdun. En mede met 30 % alcohol of meer gaat er bij mij niet in ... alhoewel ::) hik!
--- Einde van citaat ---
Hebben wij ook altijd: mede met 45% alcolhol...
Nee, niet echt betrouwbaar, zo'n ding.
De Baldadige Bij:
we hebben gister ook het alcoholpercentage gemeten van kaneel/kruidnagel mede....
allebei ongeveer een liter op van het spul, en vanmiddag om 13 uur waren we nog steeds knetterdronken :o
dus naja, er zit iig genoeg alcohol in. Meer dan in bier of 'gewone' wijn.
maar geen kater 8)
maar of deze methode zo betrouwbaar is.....
Big Daddy Bee:
--- Citaat van: De Baldadige Bij op maart 12, 2011, 05:55:35 pm ---en vanmiddag om 13 uur waren we nog steeds knetterdronke
--- Einde van citaat ---
Ik sliep nog gewoon hoor, maar ik droomde wel heel gek ;D
Maar op zich is deze methode niet zo heel gek, je moet wel natuurlijk veel ervaring hebben met drinken. Maar als je uitgaat van "standaard wijn" 12% en port van 20%, en je kijkt naar de verschillen in "dronk" :P dan kwam ik volgens het spectrumpje daartussen ongeveer op een 14-15% voor de mede, en met subtiel kaneelsmaakje 8)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie